Thursday, August 13, 2009

Nostalgia

Sorry for the few people who may be following this blog; I somehow thought that having more free time this summer would encourage me to post more often and get some work done on my painting projects, but it turns out having nothing but free time does not encourage productivity very much.

I'm one of those people who need structure to be productive. I'll have to remember never to get a job where I have to work from home...

Something that happened recently though, is that I got my hands on a bunch of Dark Heresy books. I may not like Warhammer 40K as a game, but it makes for a fantastic setting, RPG-wise, and Dark Heresy can best be described as Call of Cthulhu on steroids in the 40K universe.

Given that there are absolutely no players here (none I know, at least), I don't think I'm going to be running any game any time soon, but I'd have to look at the upcoming new edition of the Heavy Gear RPG before I decide what game I'd lean toward.

Dark Heresy got me thinking, though, about the miniature game that I always liked best: Necromunda. Oh, sure, it hasn't been around for a long time now, but in the late 90's, I used to play a lot. Necromunda had a great balance of fast-paced, action packed gameplay and a very strong narrative element where your gang gained experience and exploited the territories it controlled for cash.


Some of my fondest gaming memories are from a campaign I played in with my cousin André and a few others. The crazy thing was that André was always both a good painter and a great terrain builder, so that made for a truly great gaming table. I played Escher, my cousin played Cawdors, as did Karl. Shawn played Delaques. Phil played Scavies and Dom played Spyrers. But the most active players were my cousin and me. Eventually, we also got some Ratskins, but I only remember my cousin playing them once. He lost pretty badly.

One time, I went to my cousin's place and my friend Karl hinted that we'd have a treat for the game that night. When we got in the gaming room, my cousin showed us his latest creation: a ruined cathedral, complete with stained glass windows and frescoes. It was crazy. I wish I had pictures, but that was before anyone had digital cameras

I dug into my old miniatures and I found I still have four whole gangs, with ALL the minis that were available for them: Eschers, Ratskins, Delaques and Spyrers. I also have a few special characters. I stripped them of the old paintjob.

Maybe I'll get around to painting them sometime...

4 comments:

  1. Oh my god ! Necromunda ! My first Love ! My first minis ! My first wargame ! I was 13 years old !


    J'adore ce jeu vraiment, c'est grace a lui que j'ai commencé les jeux de figurines. J'ai commencé par un gang metal Orlock, puis Esher ! Avec mon groupe de copains du college on avait tout les gangs ! Apres, j'ai tout recuperé ! En plus ma mère m'avait acheté la boite de base quand j'ai eut mon brevet des colleges !


    Souvenirs Souvenirs

    Vraiment tres nostalgique de ce jeu.

    Une petite larme me coule sur la joue

    Merci Patrick pour ce petit article ! je crois qu'on se ressemble pas mal ! héhé

    ReplyDelete
  2. Il semble en effet qu'on aie les mêmes goûts. J'ai de très bons souvenirs de Necromunda et je serais vraiment heureux de voir le jeu faire un comeback avec de nouvelles figurines (ou même les vieilles). Ce qui était génial, c'est qu'il était possible de commencer à jouer avec un investissement de moins de 50 dollars. De nos jours, je ne connais pas beaucoup de jeux aussi abordables.
    C'est un peu ce que je n'aime pas trop avec Heavy Gear Blitz! Il n'y a pas cette même facilité à construire un groupe de figurines et la dimension narrative est absente.
    J'aime beaucoup Heavy Gear, remarque. C'est juste deux jeux complètements différents...

    ReplyDelete
  3. Je suis d'accord avec toi pour le coté financier =] cependant HG et Necro, c'est pas la même échelle, pas les mêmes batailles. Je vois plus HG comme un jeu de bataille avec des armées composées de plusieurs unités. Necro c'est de l'escarmouche. Mais je pense qu'avec de la motivation on pourrait créer une sorte de jeu d'escarmouche qui oppose deux bandes de gears leagueless =] Ça serait cool. Quitte a utiliser le système de jeu de necro =]

    En tout cas, c'est clair que je galère pour construire mes armées pour HG. Le système de swap weapon ou gear, les upgrades ou encore le fait que les caractéristiques des gears soit sur les cartes avec les stats séparées de la liste d'armée n'est pas très clair pour moi. De plus que les abréviations des armes.

    ReplyDelete
  4. Moi aussi je pensais à créer un système de campagne basé sur des maraudeurs dans les Badlands, mais j'imaginais aussi avoir des groupes plus spéciaux et exotiques, comme des duelistes, des groupes de suprémacistes GREL, etc.

    Pour ce qui est des swaps et des upgrades, je pense que ça fait partie du charme du jeux. Je ne comprends par trop ceux qui utilisent des aimants pour pouvoir changer les armes sur les Gears. Pour moi, c'est le même principe qu'une conversion normale: permanent. Ce que j'aime avec Heavy Gear, c'est l'incroyable degré de flexibilité dans les listes d'armées.

    ReplyDelete